takie tam

Kiepski dzień dzisiaj miałam. Bardzo kiepski. W zasadzie od wczoraj ciągnęło się za mną jakieś paskudztwo w postaci dziwnych akcji. Niektórzy ludzie są wredni, pierdolnięci i mają słomę w butach. Nie ma się co przejmować wiem, ale czasem jest człowiekowi po prostu przykro. Mówi się, że dobro powraca – czasem to gówno prawda. Do mnie dość rzadko. Niestety.

… ale nie myśleć, nie myśleć. zaczytać się, pobyć z bliskimi, odpocząć.

Jedną książkę kupiłam na prezent: to „Szwaczka”, ale zanim ją podaruję, przeczytam ;) a co, tym bardziej, że zbiera genialne opinie. A drugą kupiłam sobie już z sympatii do Jane Austen, no i w ogóle ten opis z okładki: „niepokorna Mary, pełna marzeń o samodzielnym życiu i naprawianiu świata, chce zrealizować swoje plany”. Oj Mary Mary naiwna Ty….


1. Frances de Pontes Peebles „Szwaczka”

„Dwie młode dziewczyny, siostry Emilia i Luzia dos Santos, żyją w brazylijskim interiorze, gdzie panuje całkowite bezprawie. Trwa stała walka między bogatymi właścicielami ziemskimi a grupami wyjętych spod prawa cangaceiros. Emilia pragnie życia w dostatku i cywilizacji, ułomna Luzia znajduje pociechę w modlitwach i szyciu. Marzenia starszej siostry się spełniają, a Luzia zostaje porwana przez grupę cangaceiros. Losy obu sióstr, odmienne i pełne nieoczekiwanych zwrotów, są barwne i niezwykle interesujące, a szczegółowo odmalowane tło historyczne fascynuje i dopełnia całości.” (merlin.pl)

2.Collen McCullough „Emancypacja Mary Bennet”

„Napisana z rozmachem, wielowątkowa kontynuacja jednego z największych bestsellerów wszechczasów – „Dumy i uprzedzenia” Jane Austen. Autorka z dużym poczuciem humoru opisuje absurdy świata romantycznych ideałów, uwikłania towarzyskie, wnikliwie przygląda się jakie możliwości rozwoju miały kobiety w XVIII-wiecznej Anglii.
Główną bohaterką jest Mary, jedna z sióstr Bennet. Po śmierci matki, postanawia wreszcie zrealizować pragnienia, o których spełnieniu przez lata mogła jedynie marzyć. Mimo sprzeciwu środowiska postanawia samotnie wyruszyć w podróż po Anglii , aby zobaczyć jak naprawdę wygląda rzeczywistość…
Pełna dynamizmu, nieprzewidzianych zwrotów akcji i romantycznych wzruszeń dalsza historia rodziny Bennet, której losy opowiedziane ponad 200 lat temu przez Jane Austen dziś znajdują ciągle nowe pokolenia czytelników.” (merlin.pl)

Pomijając fakt, że jest upiornie gorąco, znajomi bawią się na Opener’ze a ja nie, (ponoć koncert Pearl Jam kapitalny) i boli mnie głowa, to wszystko inne jest OK. Mimo wcześniejszej notki. Już lepiej. I lista przebojów programu trzeciego… :) mrrr, dawno nie słuchałam…

12 uwag do wpisu “takie tam

  1. „Szwaczka” ma cudowną okładkę, zachwalające recenzje też czytałam… Kupię. Tylko drogie cholerstwo strasznie :>
    Hmm, a ja cały weekend w pracy, jutro na pten przykład 10 h, masakra. I jeszcze ten ukrop… Ale co tam, jest ok. ;) Radości życzę i przyjemnego weekendu :)

  2. Podobno w tym roku Opener ma słabe zespoły, ale myślę , że to kwestia gustu. Sądząc po tłumach jest dobrze. A „Szwaczkę” też kiedyś dorwę.:)

  3. Oj, mnie też się ta „Szwaczka” marzy, oj marzy… i chyba też kupię na prezent, ale dla siebie:-) Pozdrawiam

  4. Kurde, tak dawno mnie na blogowisku nie było, że zapomniałam, jak się wpisać. Ten Gal Anonim powyżej to ja:-)

  5. Mimo, że jestem gdańszczanką to nigdy na Openerze nie byłam – jakoś nie ciągną mnie te klimaty/tłumy, więc dla mnie nie ma czego żałować. ;)) ale oczywiście to kwestia gustu, skądś te tłumy jednak się biorą.
    Poza tym dla pocieszenia…. zaoszczędzona kasa z Opener’a pójdzie na wymarzone książki – czyż może być lepiej? :D

    ściskam w te gorsze chwile.
    asia

  6. Dokładnie te dwie książki chciałam wczoraj kupić:) Niestety, musiałam to odłożyć, ale mam nadzieję, że nie na długo…

  7. jops, właśnie to znaczyło ;]

    a teraz ciiiiiiiiiiiiii, idę ukraść pierogi z lodówki ;]

Skomentuj

