stosik

Zachwycona „Tysiącem dni w Wenecji” Marleny de Blasi, zakupiłam dwie następne części: „Tysiąc dni w Toskanii” i „Tysiąc dni w Orvieto” A do tego książkę Kazuo Ishiguro, która swego czasu zrobiła na mnie ogromne wrażenie : „Niepocieszony”

Ech, okładki de Blasi są cudowne.

ps. i mam ochotę na E. Mendozę. Tyle dobrego się o jego książkach naczytałam…

14 uwag do wpisu “stosik

  1. Te okładki zachęcają do wyjazdów :)
    A ja zachęcam do Mendozy :DDD Obadaj w księgarni Znkau, co jakiś czas są promocje na pakiety jego książek.

    Polubienie

  2. a mnie ta de Blasi, co stwierdzam z przykrością, nie zachwyciła ani trochę. najbardziej podobały mi się okładki, zawartość to dla mnie dość raczej sztampa pod hasłem ‚romantyczne przygody pod włoskim niebem’. samo italskie tło nie wystarcza, żeby dobrą książkę napisać, choć żeby napisać bestseller – na pewno :)

    Polubienie

  3. no właśnie dla mnie Mayle i Mate są lepsi – bo mają jakiś dystans do tej południowoeuropejskiej rzeczywistości, nie ubierają jej w cudne piórka. moim zdaniem to zostało napisane dla ludzi, którzy nigdy nie byli we Włoszech (swoją drogą zastanawiające, że autorka nie pisze o mniej turystycznych regionach) i którzy chcą, żeby Włochy pozostały dla nich takie magiczne, z lampką chianti pod gwiazdami i przystojnym tubylcem u boku. nie mówię, że to coś złego, ale moim zdaniem to taki marketing bardziej niż porządna literatura. są lepsze książki o tym skrawku świata.

    Polubienie

  4. Ja się też zastanawiam, czy skusić się na de Blasi czy nie.
    Ale jeśli chodzi o Mendozę, to przyłączam sie do Lilithin :) Ja przeczytałam na razie jedną „Niezwykła podróż Pomponiusza Flatusa” ( pewnie niezbyt typowa jak na niego) i tak bardzo spodobał mi się jego styl, że zamówiłam następne dwie :)

    Polubienie

  5. Mary, ja czytałam 4 książki Mendozy. Cykl o detektywie i Pomponiusza. Najbardziej podobała mi się „Przygoda fryzjera damskiego” i „Oliwkowy labirynt”. Pozostałe 2 też świetne, ale tamte to już majsterszczyk ;)

    Polubienie

Skomentuj

