bibliotecznie

Oddałam książki, o których ostatnio pisałam i mam kolejne (akurat takie które chciałam):

1. Anna Czerwińska – Trudna góra RAKAPOSHI

„Opowieść o polsko-pakistańskiej wyprawie w 1979r., której celem było poprowadzenie nowej drogi na trudny technicznie szczyt Rakaposhi (7788 m). Wyprawa zakończyła się wielkim sukcesem (osiem osób zdobyło szczyt), a samodzielne wejście kobiece w wykonaniu Anny Czerwińskiej i Krystyny Palmowskiej, było jednym z największych osiągnięć kobiecego himalaizmu.”

2.  Shirley Jackson Zawsze mieszkałyśmy w zamku

„Mericat Blackwood mieszka w rodzinnej posiadłości ze swą siostrą Constance i wujem Julianem. Nie tak dawno temu rodzina liczyła siedmiu członków – do czasu, kiedy pewnej nocy do cukiernicy trafiła śmiertelna dawka arszeniku. Uwolniona od zarzutu morderstwa Constance wróciła do domu, gdzie Mericat robi wszystko, by uchronić ją przed natarczywością i wrogością miejscowej społeczności. Dni upływają w dosyć szczęśliwym odosobnieniu, aż pewnego dnia do posiadłości przybywa kuzyn Charles?”

3. Charlotte Link Przerwane milczenie

„Od lat spędzają wspólnie urlop w idyllicznej angielskiej posiadłości Stanbury: jej właścicielka Patricia wraz z mężem Leonem i dwiema córkami, psycholog Tim z cierpiącą na depresję żoną Evelin, naukowiec Aleksander z córką Ricardą i niedawno poślubioną, dużo młodszą od siebie żoną, Jessicą. Trzech mężczyzn łączy od czasów szkolnych bliska przyjaźń. Nowa z tym towarzystwie Jessica szybko zauważa, że beztroski nastrój jest jedynie złudzeniem i że wszyscy urlopowicze jakoś dziwnie się zachowują, zupełnie jakby mieli coś do ukrycia. Niepokojącej atmosfery nie poprawia pojawienie się tajemniczego Phillipa Bowena, przekonanego o swoim pokrewieństwie z Patricią i zgłaszającego pretensje do Stanbury. Im bardziej Jessica analizuje fakty, tym gorzej czuje się w samotnym domu. Jej złowrogie przeczucia potwierdzają się, gdy pewnego dnia wraca z samotnego spaceru po okolicy i zastaje w domu makabryczny widok.”

9 uwag do wpisu “bibliotecznie

  1. „Zawsze mieszkałyśmy w zamku”! Tak :) mistrzowska książka.
    A Charlotte Link właśnie czytam „Dom sióstr”, nie wiem czy znasz, ale jestem średnio zachwycona.

    Polubienie

  2. Moja mama czytała kilka książek Charlotte Link i była bardo zadowolona z lektury. Tylko nie pamiętam, jakie. Jedno wiem – nie „Przerwane milczenie”. Zdaje się, że są to kryminały, tak? Takie lepszej jakości?

    Polubienie

  3. Czytałam coś Ch.Link, ale jakoś średnio mi przypadło do gustu. To nie była jednak ta książka, którą wypożyczyłaś. A na „Zawsze mieszkałyśmy w zamku” ciągle mam ochotę. Gdzieś o niej czytałam i spodobał mi się opis. Muszę przejrzeć moją bibliotekę. Niestety dziś skończył mi się urlop, wróciłam z pracy, leżę i nic mi się nie chce.

    Polubienie

Skomentuj

