smutno

bywa że Święta są piękne i wesołe i radosne i ciepłe, jak w standardowych życzeniach

bywa też, że człowiek goni po prokuraturze, lekarzach, zakładach pogrzebowych, kiedy pieprzona biurokracja odbiera człowiekowi cierpliwość a procedury przyprawiają o ból głowy. wtedy należy się spiąć, zacisnąć zęby i po prostu pozałatwiać wszystko jak należy.

tak czytam kryminały, dziś poczułam namiastkę tego co w nich się znajduje. słownictwo „denatka” „zgon nastąpił” „przyczyny kryminalne wykluczone”

zmarła moja samotna ciocia – takie procedury w przypadku samotnej osoby. mieliśmy ją zaprosić na Wigilię.

jakie to wszystko jest przykre. i kiedy patrzy się na ciało po śmierci… kiedy widzisz tylko napuchnięty strzęp człowieka, to nic dziwnego, że spalasz 10 fajek na korytarzu. cóż. życie. śmierć. koło się zamyka. nieważne czy czas świąt czy nie. dopadnie i nas. kiedyś.

miałam tego tu nie pisać, ale napisałam, bo w zanadrzu miałam kilka ‚recenzji’ których ot tak teraz nie wpiszę, bo po prostu nie mam do tego siły. choć głowę mam spokojną. dlatego mimo wszystko trzymam się.

pamiętajcie że samotność jest straszna, dotkliwa i bolesna, nawet jeśli rodzina kilka ulic dalej. ale kiedy jest się wieczorami samemu w pustym mieszkaniu…. dlatego bądźcie na tyle ile to możliwe najczęściej ze swoimi rodzinami / bliskimi. to najważniejsze. Spokoju i miłości Wam życzę.

25 uwag do wpisu “smutno

  1. Ktoś żyje, ktoś w tym czasie umiera – to naturalna kolej rzeczy, ale zawsze jest smutek, czas zadumy nad przemijaniem, nad sobą i innymi,nawet anonimowymi ludźmi. Może życie wtedy jest pełniejsze, lepiej smakuje…
    Święta, narodziny też kończą się celebrowaniem śmierci.

    Pełnego przeżycia tegorocznych świąt życzę:)

    Polubienie

  2. Cóż, myślę, że nutta ma trochę racji – by w pełni poczuć i docenić życie, trzeba poznać smak i obraz śmierci. Choćby miał to być smak gorzki i smutny. Wszystko kiedyś mija, bo tak to w przyrodzie już jest…

    Pozdrawiam i wszystkiego dobrego z okazji Świąt!

    Polubienie

  3. nutta, lubie placki
    tak, zdaje sobie sprawe, że tak właśnie jest, dlatego jak mowie, głowę mam spokojną – całe to zamieszanie i jednak sytuacja kiedy nagle człowieka po prostu między nami nie ma jest jednak dla mnie dość trudna.
    Dziękuję. Wzajemnie.

    Polubienie

  4. Mam tak, jak izusr – nigdy nie wiem, co powiedzieć… Więc tylko prześlę Ci masę uścisków i tu sobie w milczeniu z Tobą posiedzę!

    PS. A taka samotność mnie przeraża, a niestety coraz bardziej się właśnie do takiej formy zbliżam…

    Polubienie

  5. Mary, ściskam mocno. Zajrzyj do skrzynki.
    Czy pełniej ,mocniej czuje sie życie, gdy kogos utracimy, bo tak piszecie. A ja myślę ,że nie, bo smutek , żal i ból są zawsze w myślach ,sercu, w najmniej spodziewanych momentach. Jednak każdy czuje po swojemu.

    Polubienie

  6. Zdecydowanie wolę doceniać życie bez uświadamiania sobie jego wagi w obliczu śmierci – zawsze mnie to przerastało. Dlatego życzę siły i wytrwałości. Trzymaj się mocno.

    Polubienie

  7. No i kurtka, jak trzeba się było refleksem wykazać, to pablo jak zawsze zaspał, a miałem taka dobrą passę pierwszych komentarzy;(

    Przepraszam z góry, że tak niepoważnie podchodzę. Chyba to taka forma obrony. Teraz pewnie cioci będzie lepiej. Tego się trzeba trzymać:) Z ta myślą, życzę Ci, by w te święta były tym bardziej pełne miłości i spokoju!

    Polubienie

  8. dzieki wszystkim, ja naprawde sie trzymam i jest ok. jest smutno ale to normalne. staram sie normalnie potraktowac te swieta jak zawsze. nidgy zreszta nie przykladalam do nich wielkiej wagi, teraz troszke bardziej dotarlo do mnie jak wazna jest rodzina.

    Polubienie

  9. ja tylko napiszę, że dobrze znam te uczucia, których teraz doświadczasz i – chociaż wolałabym nie – rozumiem. tak, to jest naturalna kolej rzeczy, ale pierońsko trudno się z nią pogodzić. taki mądry jeszcze się nie znalazł.
    spokojne święta miej, Maryś.

    Polubienie

Skomentuj

