o górach

Nie jest łatwo mieć marzenia, chociaż każdy je ma. Ale tylko kilku ludzi pracuje, aby je spełnić. Zresztą wykręca się wymówkami: nie mam pieniędzy, nie mam stabilności finansowej, bla, bla, bla. To tylko wymówki, które mają nas powstrzymać przed przekroczeniem granicy codzienności i wkroczeniem we własny projekt życia. Simone Moro

Simone Moro to jeden z najbardziej znanych włoskich alpinistów / himalaistów . Jego partnerem we wspinaczkach był m.in. Piotr Morawski z którym 14 stycznia 2005 wspólnie zdobyli jako pierwsi w sezonie zimowym szczyt Sziszapangma.

Ciekawostka: podczas wspinaczki na Lhotse zrezygnował na wysokości 8000 m z wejścia na szczyt po to by uratować innego brytyjskiego wspinacza. Za ten wyczyn otrzymał od Unesco nagrodę Fair Play. A ja dziś zdobyłam jego książkę pt „Kometa nad Annapurną”, z czego bardzo się cieszę.

To miłość. To jest moja odpowiedź na pytanie, dlaczego wspinam się w górach, ryzykuję moje życie, stabilność finansową i przyszłość rodziny. Dlatego, że kocham góry i wspinanie, a kiedy kochasz, cały czas jesteś szczęśliwy. Poczucie szczęścia i miłości to dwa najważniejsze aspekty w życiu. Znalazłem je właśnie w górach. Nie wspinam się dlatego, że chcę zrobić coś heroicznego, stać się sławnym czy najlepszym. Po prostu, kiedy się wspinam, jestem szczęśliwy. To uczucie promienieje na resztę życia: jesteś szczęśliwym mężem, ojcem i przyjacielem. Simone Moro

9 uwag do wpisu “o górach

  1. Piękne i mądre słowa.
    Fajny szablon. Nagłówek się mi z „krwawą” Mary kojarzy :)
    Pozdrowienia

  2. kiedyś byłam bardzo w temacie himalaistów ( lata 90te), co rozumiało się trochę samo przez się, byliśmy wówczas w czołówce, to co zrobił Moro pod Lhotse, my tu na dole doceniamy i klaszczemy a tam na górze, na 8000 tuz pod szczytem to jest niemal nie do pomyślenia. O takich szczytach marzy się latami, szuka sponsorów, trenuje, kombinuje, w końcu się jedzie, klimatyzuje, wchodzi, schodzi i czeka na pogodę …
    tak trochę przy okazji polecam Herzoga „Krzyk kamienia” o wspinaczce na Cerro Torre

  3. Niesamowity człowiek Simone Moro i ta rezygnacja z wejścia, by pomóc drugiemu człowiekowi. Wspaniała postawa.

Skomentuj

