cytat

„Każdy ma w swojej biblioteczce jakąś Specjalną Półkę. Na tej półce rezyduje niewielki tajemniczy zbiorek tomów poświęconych tematyce nie mającej nic wspólnego z resztą księgozbioru, potrafiący jednak, jeśli mu się bliżej przyjrzeć, wiele powiedzieć o swoim właścicielu” (Anne Fadiman „Ex-libris. Wyznania czytelnika”) –  muszę mieć tą książkę jednak :)

I tak nawiązując do cytatu: mam taką jedną półkę na moim regale – to półka z literaturą górską (choć muszę ją przejrzeć, bo chyba mi się inne książki tam przyplątały, ale z działki podróżniczych i reportaży (nieśmiertelny Kapuściński między innymi, również bardzo dla mnie ważny))

Jest na samym dole regału, nieco ukurzona, książki upchane do granic możliwości, bo za widocznym rzędem stoi kolejny rząd, ale to moje ukochane pozycje, często przybrudzone bo z drugiej ręki, często nieco nadtargane, wydane dawno temu, ale to książki, które pobudzają moją wyobraźnię, są namiastką wolności, marzeń o nieosiągalnym, symbolem walki ze słabościami, szukaniem spokoju i wielu jeszcze innych emocji. Prawdziwy ten cytat….

 Wy też macie taką półkę?

18 uwag do wpisu “cytat

  1. Nie, ja nie mam, bo książki są różnie poustawiane. Choć poezja i tematy pokrewne są wyodrębnione. To też się liczy? ;)

  2. Mam! Są na niej moje ulubione książki, ale ona przypadkowo zrobiła się półką azjatycką… xD.

  3. U mnie na takiej półce specjalnej znajduje się głównie poezja, eseistyka i odrobina psychologii – przede wszystkim „Ach” Sosnowskiego, Czyżykiewicz, Kofta, Kaczmarski, Fadiman (1. wydanie) Zimbardo, oraz 11 tomów i tomików Brodskiego. I jeszcze „Fajka mniej szkodzi” :) Pozdrawiam.

  4. Ja niestety nie mam, bo żona ustawia książki na półkach i kieruje się przy tym estetyką wyglądu, która mnie jest trochę obca :) (niestety kompromis w tym względzie jest nieunikniony).
    Fadiman przeczytaj, bo to perełka jest naprawdę.
    Pozdrawiam

  5. Wiedziałam od razu, że u Ciebie będzie to półka z literaturą górską :) Ja chyba takiej nie mam. Choć może mały zbiór książek związanych z legendami arturiańskimi by się nadawał ;)

  6. ja w ogóle mam książki dziwnie poukładane trochę wg sympatii trochę tematycznie, trochę od czapy:-) ale mam jedna specyficzna półkę „wpadki” – systematycznie się jej pozbywam:-)

  7. U mnie to literatura podróżnicza, ostatnio dołączyła najnowsza ( a tak naprawdę pierwsza) książka Kingi Choszcz o Nepalu i „Świat wg reportera. Alaska” Piotra Kraśki. Powoli na tę półkę trafia też literatura górska, a to dzięki mojej drugiej połowie i jego zamiłowaniom – dwa tygodnie temu dotarła z allegro i zamieszkała tam biblia (podobno) wśród książek górskich, czyli „Góry – wolność i przygoda”;

  8. lilithin
    :) wiedziałas? no tak, ja juz tak klepię o tych górach, że dosc pewnie mają co poniektorzy :D

    deainhortus
    :) wpadki czyli kupione nietrafione? czy jakies upominki nietrafione? Ja nie mam takich o dziwo :D

    kultur-alnie
    podróżnicza u mnie tez ma swoje miejsce :) a ta książka biblia o której piszesz to fajktycznie mocna pozycja ale drooooga, na allegro jakies 7 dych. UUCH

  9. u mnie na jednej z polek mieszka Murakami – to tak z ulubieńszych autorów, ale półki azjatyckiej nie mam. Generalnie mam burdel w książkach, poukladane kompletnie bez sensu, no ale cóż, chaos moim zyciem rządzi ;D

  10. tak, ja w ogóle mam oddzielne specjalne półeczki na każdy gatunek literacki, na ulubione książki, na góry etc. ale co do tych ostatnich – byłam niedawno w mieszkaniu, gdzie zamiast specjalnej półki jest cały pokój i się załamałam.

Skomentuj

