[o ksiazkach]

„Wyobraź mnie sobie, nie zaistnieję, jeśli mnie sobie nie wyobrazisz” (Nabokov)

Zajęłam się porządkami regałowymi. Odnalazłam „Śmiech w ciemności” W. Nabokova i przepadłam. Do tej pory znałam tylko „Lolitę” i to jedynie w wersji filmowej. To więc pierwsza książka Nabokova, którą czytam i od pierwszych stron jestem zachwycona. Przede wszystkim niezwykle sugestywnym językiem, jakim jest napisana… ale więcej jak skończę..

„A więc to jest wszystko – pomyślał zupełnie łagodnie, jak gdyby leżał w łóżku. – Muszę uspokoić się na chwilę, a potem bardzo powoli iść po tym jasnym piasku bólu, do tamtej błękitnej, błękitnej fali. Jakaż błogość kryje się w tym błękicie. Nigdy nie wiedziałem, że błękit może być tak błękitny. Życie to takie zamieszanie. Teraz wiem wszystko.”

3 thoughts on “„Wyobraź mnie sobie, nie zaistnieję, jeśli mnie sobie nie wyobrazisz” (Nabokov)

  1. Ja czytałam ‚Maszeńkę’. Piękna, ale smutna… Mój ulubiony zwrot z tej książki, to ‚czas nierzeczywisty’….

Skomentuj

