Undo your mind

Myślę, że gdybym miała talent muzyczny, jakikolwiek, to chciałabym tworzyć muzykę taką ona. Może dodatkowo, gdybym była ‚dzieckiem Północy’ (chociaż emocjonalnie może i jestem po części) to pewnie moja muzyka byłaby równie klimatyczna. Może nieco bardziej surowa, chłodna, ale pełna wrażliwości…..

Ona ma na imię Eivør,  pochodzi z Wysp Owczych, a jej ostatni album p.t. „Larva” rozwala mnie na kawałki, rozkrusza, dociera bardzo głęboko…  jak zresztą wiele innych dźwięków z Północy (Skandynawia, Islandia). Co takiego jest w tych rejonach?

Pod tym linkiem można sobie obejrzeć kilka klipów i posłuchać, jak ktoś zainteresowany:

Wspomnę jeszcze o zespole Low Roar utworzonym przez jednego pana z Kalifornii, którego życiową decyzją był wyjazd na Islandię i osiedlenie się tam, bo jak gdzieś wyczytałam „Islandia to wyspa, która w nieprawdopodobny sposób oddziałuje na człowieka. Na emocje, uczucia i myśli, a także na postrzeganie siebie, świata i innych ludzi. Ktoś kto był w Islandii wie, że jest to doświadczenie niezwykłe, magiczne, trudne do opisania, a na pewno silne i głębokie”.

A płyta zespołu Low Roar pod tym samym tytułem,  jest (jak też znalazłam gdzieś, i to chyba najlepiej oddaje jej klimat) „jak płatek śniegu – delikatna, ulotna, czysta i niepowtarzalna.”

A tutaj trochę dźwięków:

Tak dzisiaj muzycznie. Emocjonalnie, pięknie, nieco smutno, ale spokojnie. Miłego weekendu.

10 uwag do wpisu “Undo your mind

  1. Posłuchałam – warto odlecieć myślami przy takiej muzyce, gdzieś tam…

    Ja polecam szwedzką piosenkarkę Annę Ternheim. Jej utwór kończył „Wallandera” – Quiet Night. Słucham sobie jej utworów ostatnio i jakoś ciągnę…
    ;))))

  2. Podsłuchiwałam, fakt, muzyka fajna. Ja z Wysp Owczych wynalazłam kiedyś Gudrid Hansdottir. (Linku nie wrzucę bo głupi wordpress znów mnie do spamu dołączy).
    Zobacz na youtubie jej album : Beyond the grey (2011)

  3. Dusza… Moja droga, w tych dźwiękach jest dusza naszej planety i nas samych, którzy jesteśmy jej częścią. Bardzo klimatyczna muzyka. Dzięki za polecenie :) Pozdrawiam :)

Skomentuj

