„Im fikuśniej wymyślisz – tym więcej się wydarzy” (J.Hugo-Bader)

Dzisiaj, po wreszcie spokojnej nocy (bez głupich snów, a wręcz przyjemnych, o dziwo) zakopałam się z kubkiem gorącej czekolady i ulubionymi gazetami. Trafiłam na 1 numer ciekawego pisma „Kontynenty”, które polecam miłośnikom reportażowo-podróżniczych obserwacji (Stasiuk, Kapuściński, Andruchowycz, Hugo-Bader, Jagielski, Thubron, Wajrak….). I tak mam sobie zamiar leniuchować, miłej soboty.

„Jestem wszystkożernym padlinożercą, każdy przedmiot wącham, przeczuciu ufam bardziej niż wzrokowi, a z instynktów najbardziej rozwinięty mam instynkt ucieczki” – tak zaczyna swój artykuł Jacek Hugo – Bader. To o przeczuciu i o ucieczce to bardzo mi bliskie słowa..  Czy to dobrze, nie wiem.

I jeszcze to (źródło e-gory.pl) : „W piątek 25 maja, w godzinach porannych czasu polskiego himalaistka Kinga Baranowska zdobyła Lhotse – czwarty co do wysokości szczyt świata 8516 m n.p.m. To już ósmy ośmiotysięcznik Kingi, która konsekwentnie, od 9 lat realizuje projekt zdobycia Korony Himalajów. Wiadomość od Kingi: „Dziś o 10:00 rano czasu nepalskiego stanęłam na szczycie Lhotse (8516m.). Górę tę dedykuję Jurkowi Kukuczce , który zginął na południowej ścianie.”

Gratulacje…!!

4 uwagi do wpisu “„Im fikuśniej wymyślisz – tym więcej się wydarzy” (J.Hugo-Bader)

  1. Leniuchuj, a będzie ci przyjemnie:)
    Kontynenty rzuciły mi się na oczy wczoraj w inmedio, ale nie zabrałam (jeszcze) do domu, Zew Północy kupiłam raz, ale trochę jestem rozczarowana krótkością tekstów.

    Polubienie

  2. Podobno na Mount Evereście są korki…nikt już nie odnotowuje nazwisk zdobywców, bo tak wyczyn ten spowszedniał.To mnie zszokowało.

    Polubienie

  3. no też słyszałam, widziałam zdjęcia gdzies, paranoja. kolejki po 300 osob.. na przykład na 8tys metrach czeka sie 3h zeby wejsc na szczyt. Robi sie jak na Giewoncie kurna. Nie odnotowuje sie nazwisk bo traktuje sie to już jako masówkę, zreszta w sumie na ME tak naprawde moglby juz teraz wejsc pewnie kazdy odpowiednio przygotowany, z kasą. A ME jest TYLKO najwyzszą górą a to nie znaczy ze najtrudniejszą przeciez.

    Polubienie

Skomentuj

