cytat

“Wielu przyjaciół pyta mnie, jak to się dzieje, że nie męczą mnie dalekie i częste podróże. Męczymy się raczej w domu, we własnym mieście i własnym świecie udręczeni przez obowiązki i kłopoty, przebici tysiącem codziennych trujących strzał, przytłoczeni przez idole własnego plemienia. W dodatku to w domu rozgrywa się nasze życie, szczęście i nieszczęście, namiętność, los. Podróż, nawet najciekawsza, jest zawsze pauzą, ucieczką, doświadczeniem braku odpowiedzialności, odpoczynkiem od wszelkiego prawdziwego ryzyka.

Podróżować nie po to, aby dotrzeć do celu, lecz aby dojechać jak najpóźniej, aby nie dojechać – o ile to możliwe – nigdy”.

Claudio Magris „Podróż bez końca”

4 uwagi do wpisu “cytat

  1. oj tam, wydaje mi się że natłok wrażeń z samej podróży rekompensuje te godziny na lotnisku, ale może się mylę. Ty jestes specjalistką od podróżowania , ja głownie o podróżach czytam.

    Polubienie

  2. a, bo ja to nie przepadam za dorabianiem ideologii do podróży i pod tym względem ogromnie mi pasuje Theroux, który bezlitośnie jedzie po tych, którzy wynajdują drugie i trzecie dno w czekaniu na peronie, filozują, ubierają tę czynność/stan w liczne falbanki i koronki, zamiast skupiać się na tym, co widzą.
    zgadzam się z pierwszym akapitem, nawet bardzo, ale z drugim już nie. podróżowanie bez celu i bez przyjemnej myśli, że gdzieś tam rzucimy kotwicę, tkwienie w takim wiecznym zawieszeniu byłoby koszmarem. dla mnie :) toteż nie mogłam sobie ironii darować.

    Polubienie

  3. Nie no jasne, tez lubie Theroux, tez nie lubię udziwnień.

    Co do 2 akapitu to wiesz, moze bardziej mial na mysli to ze celem jest droga, a nie sam cel. Nie wiem, powiem Ci, że czytam go na wyrywki bo to eseje, troche przyciężkie jak na moj aktualny stan umysłu. Byc moze to troche wyrwalam z kontekstu. Jak odnajde sie bardziej w tej ksiazce, to wrócę do tematu ;))
    ps fajne foty z Tbilisi

    Polubienie

Skomentuj

