[o ksiazkach]

„dla mnie książka jest fetyszem…”

Fragment z książki, którą podczytuję a mianowicie „Co czytali sobie kiedy byli mali” Świeżewskiej i Mikołajewskiego, a właściwie fragment wywiadu z Kazikiem Staszewskim, którego lubię :

„Czytanie książek jako takie jest pewnego rodzaju – a niech będzie! – nabożeństwem, Być może jestem starej daty, ale trochę mnie denerwuje trywializowanie tego. Dla mnie książka to przedmiot ze stronami, zapachem, drukiem, ilustracjami. Ktoś mówi, że w tablecie można przewieźć tysiąc dwieście książek, a w walizce, tak normalnie, to ze trzy. No, ale przecież nikt nie przeczyta tysiąca dwustu książek na wakacjach, a trzy – owszem.”

Podpisuję się. A sama książka jest fajnym zbiorem krótkich wywiadów na temat książek, do którego można zaglądać od czasu do czasu. Więcej o niej niebawem:)

6 thoughts on “„dla mnie książka jest fetyszem…”

  1. Uwielbiam Kazika! Czytałam fragment z tej książki jakoś ostatnio w Wyborczej chyba – no i Kazik jak zwykle wymiótł :) Czekam na tekst w takim razie, bo ciekawa jestem tej książki.

  2. uśmiałam się jak czytałam że czytał w dzieciństwie książki które sam napisał, bo pisał, kryminały w zeszycie w linie :D

  3. Z jednej strony, fakt, więcej jak 3 człowiek nie przeczyta, ja nawet do tylu nigdy nie doszłam w dwa tygodnie w nowym miejscu – ale nie traktuję książek jak czegoś, co nie może być zastąpione plikiem w telefonie na przykład. Choć wiadomo, że powieść wtedy trochę już traci, może nie na wartości, ale raczej w odbiorze, wrażeniach z samego czytania i „celebrowania” chwili…

  4. Marta – no właśnie o to chodzi :) a jeśli ktoś jest ‚fetyszystą’ to właśnie te e-książki kompletnie nie będą go rajcować, chociaż wiadomo że treściowo niczym od papierowych nie odbiegją. :)

  5. A ja tam bym chętnie przeczytał antologię reportażu Szczygła na 4 calach telefonu. To jest dopiero masochizm :D Lepiej być fetyszystą, zdecydowanie.

Skomentuj

