…….

„Kiedy byłem bardzo młody i czułem nieprzeparte pragnienie znalezienia się gdzie indziej, ludzie dojrzali zapewniali mnie, że dojrzałość uleczy te zachcianki. Kiedy zaś lata określiły mnie jako dojrzałego, przepisanym lekarstwem miał być wiek średni. W średnim wieku zapewniano mnie, że starszy wiek uśmierzy moją gorączkę, a teraz, kiedy mam lat pięćdziesiąt osiem, może załatwi to zgrzybiałość. Nic nie poskutkowało…” (J.Steinbeck)

Image     Image

„23 września 1960 roku John Steinbeck wraz ze swoim psem Charleyem wybrał się na wyprawę po Ameryce, by na nowo przyjrzeć się swojemu krajowi i jego mieszkańcom. Pięćdziesiąt lat później, z dokładnością co do godziny, Geert Mak wyrusza z dawnego domu Steinbecka w podróż śladami pisarza i jego psa, by obejrzeć Stany Zjednoczone z perspektywy roku 2010. Jak przez pół wieku zmieniły się amerykańskie miasta i miasteczka? Czego pragną i o czym marzą dziś Amerykanie? Co pozostało z mitu ziemi obiecanej? Czy to w Ameryce jest teraz centrum świata? Co w XXI wieku łączy Europę i Amerykę?” (czarne.com.pl)

Nie mogłam się powstrzymać, żeby nie kupić. I najpierw wypada przeczytać tą pierwszą „Podróże z Charleyem” a dopiero potem tą autorstwa Geerta Maka. Fantastyczne okładki (ostatnio mam jakieś uwielbienie do ładnych obrazków na okładkach). I choć milion książek czeka na swoją kolej – te pójdą na pierwszy ogień (aha, no i jeszcze autobiografia Johnny’ego Casha „Cash”) :)

mały upgrade

DSCF0004

5 uwag do wpisu “…….

  1. Mary, ja idę w Twoje ślady – Geerta Maka kupiłem w kwietniu, a Steinbecka wypożyczę w bibliotece. Ciekawi mnie Ameryka w ich oczach..
    pozdrawiam !

  2. kultur-alnie – tak, ta seria jest wyjątkowa… Książka o Nowym Jorku jest cudowna, wcześniej Patti Smith.. również.. Te mam nadzieję, że nie zawiodą, a cegły straszne, jak widać zresztą na fotce.

  3. tommyknocker :) fajno, że też Cię Czarne skusiło. Warto inwestować w ich książki nawet jeśli się słabo zna daną osobę której książka dotyczy, bo dzięki tej serii można bardzo dobrze je poznać..

  4. „Podróże z Charleyem” już gdzieś wypatrzyłam i zaczęłam nań czyhać, ale Geerta Maka też będę szukać, dzięki za podpowiedź:)

Skomentuj

