takie tam

Blog o nazwie Ciekawy Kajecik Czytelnika, a właściwie osoba prowadząca tenże blog, nominowała mnie i kilka innych blogów do odpowiedzi na poniższe pytania. Ot, taka zabawa. No to jadziem chociaż będzie ciężko :

1. Twoja ulubiona seria lub trylogia? Trylogia Petera Maya „Wyspa Lewis” , „Człowiek z wyspy Lewis” i „Jezioro Tajemnic”. (pierwsza jaka przyszła mi do głowy).

2. Czy masz jakieś czytelnicze nawyki ? ( nie mam )

3. Czy przerwałaś jakąś książkę w połowie i dlaczego? (wiele książek przerywam, jeśli mi nie podchodzą, tytułów nawet nie pamiętam – widocznie nie były warte zapamiętania ;))

4. Najgorsza książka, którą czytałaś? (jakkolwiek to brzmi: nie czytam takich, po prostu odkładam albo może nie trafiam na takie?)

5.  Jaka jest twoja ulubiona szkolna lektura? (słabo pamiętam lektury, bo niewiele wtedy ich czytałam, ale na pewno zapadły mi w pamięć „Medaliony” Nałkowskiej i „Rozmowy z katem” Moczarskiego)

6. Kto jest twoim ulubionym bohaterem i dlaczego? (Harry Hole z książek Nesbo, Kurt Wallander z książek Mankella, dlaczego? Bo mają charyzmę i są fajnymi, pokręconymi, mrocznymi, nieco ślamazarnymi uczuciowo ale cholernie inteligentnymi i i odważnymi facetami. – to ci co mi pierwsi do głowy przyszli… na pewno byłoby wiecej takich postaci, jakbym się głębiej zastanowiła, ale nie mam głowy dzisiaj)

7. Ulubiona seria książkowa i dlaczego? ( wszystkie serie wydawnictwa Czarne, dlaczego? bo są niezmiernie interesujące, egzotyczne, ciekawe i ambitne, nie ma tam złych ksiażek… po prostu)

8. Czy była ksiażka, której zakończenie ktoś Ci zdradził ? (nigdy – nie pozwalam na to)

9.  Czy lubisz czytać na świeżym powietrzu i  gdzie najczęściej czytasz? (lubię choć bywa że często się rozpraszam, ale jeśli mam czas wolny i jest ładna pogoda, często zabieram książkę na spacer i czytam gdzieś na ławce..)

10.  Jakbyś miała możliwość udać się w miejsce z książki, by je zwiedzić. Jakie to by było miejsce? ( o boże, takich miejsc jest tysiące, na pewno byłby to Nowy Jork z książki Patti Smith „Poniedziałkowe dzieci”, Londyn z książek Dickensa, Sztokholm z książek Mankella, Gotteborg z książek Edwardsona, i wiele wiele innych…

11. Top 10 ulubionych książek ? (ciężko wybrać ulubione.. wrzucę te, które od razu przyszły mi do głowy, kolejność nie istotna:

1. Wilk stepowy – Herman Hesse;  2. Kronika ptaka nakręcacza – Haruki Murakami; 3. Dukla – Andrzej Stasiuk (i wszystkie inne tego autora); 4. Biała Gorączka – Jacek Hugo-Bader; 5. Tomasz Mann – Czarodziejska Góra; 6. Kate Morton  – Powrót do Riverton; 7. Joanna Bator – Ciemno prawie noc; 8. Olga Tokarczuk – Bieguni; 9. Jarosław Iwaszkiewicz – Podróże do Polski; 10. Marek Hłasko – Listy.

Nikogo nie nominuję, bo nie wiem kogo :) Chcecie to odpowiedzcie sami na takie pytania..

Życzę wszystkim dobrych i spokojnych Świąt lub też udanego czytelniczo weekendu :) No i wiosny wreszcie.. :)

„A jajów święciło się zawsze u nas kopę. Malowało się pół na pół, w łupinach z cebuli na czerwono i w młodym życie na zielono. I zawsze ja chodziłem święcić, bo mi się wydawało, że nikt tak nie oświęci. Wciskałem się tam, gdzie ksiądz zaczynał, żeby jak najwięcej kropel z kropidła padło, bo dalej to ksiądz tylko machał, a mało co padało. (…) Może nie być placka, może nie być kiełbasy, ale święcone jajka muszą być. Zje się takie święcone jajko, to gdy się nawet nie ma z czego cieszyć, zawsze to alleluja”.

„Kamień na kamieniu” Wiesław Myśliwski.

5 uwag do wpisu “takie tam

Skomentuj

