stosik w bieli

DSCN4831

Dzisiaj taki outletowy stosik – udało się, że wszystko w jednym kolorze. Od jakiegoś czasu chciałam przeczytać książki Moniki Jaruzelskiej (pomijając to, kim był jej ojciec), słuchałam kiedyś wywiadu z nią i wydała mi się niezwykle wyważoną, ciepłą i mądrą osobą. Chcę poznać choć część jej życia..  Książki Magdaleny Parys zbierają bardzo dobre recenzje, podobnie jak opowiadania Elizabeth Strout. No i na koniec „Przeprawa. Moja podróż do pękniętego serca Syrii” Samar Yazbek – piękny tytuł i z tego co wiem, niezwykle mocna i przejmująca opowieść dziennikarki pochodzącej z Syrii właśnie, która rozmawia ze zwykłymi ludźmi żyjącymi w kraju o „pękniętym sercu”, kraju w którym toczy się jakże okrutna wojna. Chcę zrozumieć o co tam chodzi … Nadchodzi urlop, będzie więcej czasu na czytanie, takich ambitniejszych książek właśnie.

Póki co skończyłam 1 tom „Mojej walki” Knausgarda, jestem w połowie drugiego – zachwyca mnie ten człowiek. O banalnych, zwyczajnych sprawach pisze tak, że nie można się oderwać. W jego przemyśleniach odnajduję czasem siebie, czasem moich bliskich. Ogarniam rzeczywistość w podobny sposób, ale nie umiem o tym tak mówić. Tak zwyczajnie i jednocześnie magicznie. Ujmujący. Dawkuję, bo żal kończyć, chociaż kolejne dwa tomy czekają.

4 thoughts on “stosik w bieli

Skomentuj

