Pamiętajmy o Osieckiej

Dzisiaj coś dla fanów Agnieszki Osieckiej. Sama się do nich niespecjalnie zaliczam, ale nie trzeba być wielkim fanem, by zwrócić uwagę na pewne rzeczy. Dzisiaj czyli 9 października Agnieszka Osiecka obchodziłaby swoje 80-te urodziny. Wiem, że to autorka ponad 2 tysięcy tekstów piosenek, autorka sztuk teatralnych, poetka, dziennikarka. Jakiś czas temu nakładem Prószyński i s-ka ukazały się jej „Dzienniki”, które chętnie bym przeczytała (piękne okładki, tak swoją drogą)

Z okazji urodzin Agnieszki Osieckiej Empik wraz z Fundacją Okularnicy, przygotowali niespodziankę dla wszystkich miłośników twórczości „Poetki Piosenki” – kolekcję Agnieszki Osieckiej. Kolekcję tworzą przedmioty codziennego użytku ozdobione ilustracjami malarki Marianny Sztymy, która inspirowała się najpopularniejszymi utworami Agnieszki Osieckiej. Powstały barwne i dowcipne grafiki, lekko nawiązujące do stylistyki lat 60. Niektóre cytaty umieszczone m. in. na kubkach i torbach, nadają im literackiego sznytu: „Tylko nie mów do mnie, jak do żony”, „A ja jestem, proszę pana, na zakręcie”, „Małgośka mówią mi”, czy „Uciekaj skoro świt”.

Byłam ostatnio w Empiku, choć szczerze mówiąc zaglądam tam dość rzadko, widziałam te gadżety – uważam, że to całkiem niezły pomysł. Ba, otrzymałam nawet pocztą kilka z nich: torebka na książkę (szkoda, że nie większa ;)), magnesy na lodówkę i fajowe ołówki. Sami zobaczcie. Dla fanów w sam raz. I na prezent.

4 thoughts on “Pamiętajmy o Osieckiej

  1. fromanawithlove pisze:

    Ja z kolei jestem fanką Osieckiej (a raczej jej piosenek) :) Widziałam te gadżety – stylistycznie średnio przypadły mi do gustu, chociaż np lusterka są ładnie wykonane. Dzienniki bardzo polecam – mam pierwszą część i jestem zachwycona. Podchodziłam do nich z dystansem, bo to jednak książka autorstwa podlotka. Ale podlotka bardzo dojrzałego jak na swój nastoletni wiek. Fajna lektura. Muszę sięgnąć po następne części :)

  2. Mary pisze:

    fromanawithlove :) no zależy co komu leży, że tak powiem. Mnie się najbardziej spodobał notes (którego nie dostałam niestety) i ołówki. Każdy ma jakieś gusta stylistyczne więc wiadomo.. niemniej jednak to niezły pomysł by uczcić urodziny artystki. Dzienniki wydają się być b. ciekawe. Kiedyś może sięgnę jak wpadnie mi coś w ręce, bo kupować to raczej nie…

Skomentuj

