zapowiedź

Stacja TVN proponuje pierwszy polski kostiumowy serial, a okazuje się, że jest i książka, która powstała na bazie scenariusza napisanego przez dwóch panów aktorów: P. Marka  Bukowskiego i P. Macieja Dancewicza. Ciekawa jestem ogromnie co to z tego wyszło. Serialowa zapowiedź wygląda dość ciekawie, okładka książki również prezentuje się jak poniżej:

noc_front

„Kraków, grudzień 1904 r. Na Plantach zostaje znalezione brutalnie okaleczone ciało kobiety. Przy ofierze nie ma żadnych dokumentów ani rzeczy osobistych, więc zidentyfikowanie ofiary jest niemożliwe. Trzy miesiące później dochodzi do kolejnej zdrobni. Czyżby miasto terroryzował seryjny morderca? Kraków paraliżuje strach. Miasto huczy od plotek. Mordercę należy znaleźć, zanim popełni kolejną zbrodnię.

Początek XX wieku, belle époque, czas rozkwitu nie tylko sztuki, ale także techniki. Teatr Miejski przy placu Świetego Ducha posiada własną elektrownię, po ulicach miasta jeżdżą już pierwsze automobile. W Krakowie otwiera się nowoczesne laboratorium kryminalistyczne, a informacje zdobyte dzięki nowym metodom będą miały ogromne znaczenie dla prowadzonego właśnie śledztwa. Nawet najwięksi sceptycy przyznają wkrótce, że działalność laboratorium jest imponująca.”

Premiera książki 15 lutego nakładem wydawnictwa Muza.

a tu fotka z serialu:

837cb8508e2e4b444b65b8814733-1000(tvn.pl)

14 uwag do wpisu “zapowiedź

  1. joly _fh też znalazłam gdzieś, że w lutym, zapomniałam tylko zamieścić w notce tej informacji.

    tommy – dzięki, ja też obu, chociaż P. Małaszyński jakoś nie bardzo mi pasuje do tego serialu ;) ale mogę się miło rozczarować.

  2. Dawali na polskich kanałach BBC – moja mama się kocha w Matthew Macfadyenie (ba, kto się w nim nie kocha…), to wiem. A sama mam DVD, w bardzo przyzwoitych cenach teraz są.

  3. portaceleste – a tgo szkoda, bo nie mam tych kanałów.. ni trudno, moze gdzies trafie, bo z tego co znalazłam w necie nt serialu to już kilka sezonów było..

  4. porta celeste – znalazłam w necie ten serial, dzięki – bardzo dobry ! aaa mnie bardziej podoba się Homer Jackson czyli Adam Rothenberg :) Macfadyen mnie jakoś nie rusza ;)

  5. Rothenberg też fajny jako doktor spod ciemnej gwiazdy :) Ale Matthew to jedna z miłości mojego życia – ten jego uśmiech mnie rozbraja. Jak i fakt, że tajemnica jego cielęcego spojrzenia tkwi w tym, iż ma bardzo słaby wzrok ;)

Skomentuj

