Literacki Nobel 2017

Wiadomo już, że Nobla w dziedzinie literatury otrzymał Kazuo Ishiguro – brytyjski pisarz japońskiego pochodzenia. W uzasadnieniu Akademia Szwedzka podkreśliła, że Kazuo Ishiguro w swych powieściach, które są pełne „wielkiej siły emocjonalnej, obnaża otchłań kryjącą się pod naszym złudnym poczuciem połączenia ze światem”. Wiadomo, że jego książki rozejdą się teraz jak ciepłe bułeczki. Ale myślę, że to dobrze. Niech ludzie czytają, niech poznają, byle tylko to nie było takie wybiórcze „bo wypada znać”.

Ishiguro czytałam jak narazie tylko dwie powieści: „Okruchy dnia”, której recenzja jest tutaj oraz dawno temu „Malarza świata ułudy”, o której nie pisałam, a powinnam była, ale wtedy jeszcze nie było bloga. Pewnie kiedyś do niej wrócę, bo bardzo mi się podobała. Mam jeszcze na półce „Niepocieszonego” i „Pogrzebanego olbrzyma”, ale czekają na swoją kolej.  Jak wielu innych autorów zresztą….. (a już niebawem kolejne stosisko.. ;))

feature-nobel-prize

 

 

2 myśli na temat “Literacki Nobel 2017”

  1. Ishiguro to na pewno jeden z najwybitniejszych brytyjskich autorów współczesnych. Pierwszym moim „Ishiguro” były znakomite „Okruchy dnia”. Od tego czasu (daaawno temu) bardzo sobie cenię jego twórczość. Z wymienionych przez Ciebie książek gorąco polecam „Niepocieszonego” – dla mnie najlepsza jego powieść. „Olbrzyma” też mam jeszcze przed sobą. Jedynej książki, której nie doczytałem to „Nie opuszczaj mnie” – historia tak przygnębiająca i straszna, że pomimo wysokich walorów literackich nie wytrzymałem.

    Polubione przez 1 osoba

  2. Christian :) dziękuję za komentarz. „Niepocieszonego” na pewno przeczytam .. nie wiem kiedy, ale na pewno. „Nie opuszczaj mnie” – spotkałam się z paroma podobnymi do Twojej opiniami, a „Okruchy dnia” uwielbiam, zarówno film jak i książkę, i nie porównuję co lepsze.. :) Pozdrawiam

    Polubienie

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.